SLAPELOOSHEID

Goed slapen.....wat is dat toch fijn!

Wat is het toch vervelend als je niet lekker door kan slapen en veel wakker ligt. In onze snelle maatschappij met zulke hoge verwachtingen, die we ons ook zelf opleggen, heb ik soms best weleens last van dat soort nachten. Het vervelende is dat de nacht dan eindeloos duurt,  dat ik niet uitgerust wakker word en dat ik me niet fit voel als ik op sta met alle gevolgen van dien. Ik kan er mopperig en narrig van worden en dat is absoluut niet fijn voor mijn partner en mijn omgeving. Zij bezuren het meestal, terwijl ze geen idee hebben waarom

En mezelf? Langdurige slapeloosheid kan mijn immuniteit aantasten en dat kan betekenen dat het ontstaan van klachten op de loer ligt. Dan zou ik nog verder van huis zijn!

Dat wil ik niet!

'Als je gezond bent, kun je al je dromen leven!' Als je een klacht hebt, is er maar één droom………………..GEZOND WORDEN! Ik kan beter maar voorkomen dat die slapenloze nachten me overkomen

Meestal slaap ik slecht als mijn geest onrustig is, het duurt dan langer voordat ik inslaap en ik ben dan vaak tussen 2 en 6 uur wakker

Herken jij dit ook?

Om te zorgen dat ik en ook jij weer goed slapen is het belangrijk dat we ervoor zorgen dat onze geest en het zenuwstelsel rustig is voordat we aan onze nachtrust beginnen:

Hoe doe je dat nou? Hier een paar handige tips die mij in ieder geval helpen

  • Ben je bewust van wat je doet, je dagelijkse activiteiten

  • Vermijd 's avonds teveel prikkels, zoals TV kijken, internet en teveel praten

  • Zorg voor regelmaat – structuur – rust en orde in je dag- en nachtritme en dagelijkse routine

  • Vermijd stress en probeer er voor te zorgen dat je uit je hoofd bent. Dit kun je doen door je voeten regelmatig te masseren met warme sesamolie 

  • Voeg een beetje extra ghee of (olijf)olie toe aan je gerechten. Olie en vetten leggen als het ware een beschermlaagje aan om het zenuwstelsel, zodat je prikkels minder intens binnenkomen

  • Probeer eens een beker warme amandelmelk of biologische volle melk met een beetje nootmuskaat en kardemon. Nootmuskaat werk kalmerend en is rustgevend en kardemon versterkt onder andere het zenuwstelsel

Wil je meer weten, neem dan gerust eens contact met me op via www.ayurvision.nl.


SLAPELOOSHEID

Goed slapen.....wat is dat toch fijn!

Wat is het toch vervelend als je niet lekker door kan slapen en veel wakker ligt. In onze snelle maatschappij met zulke hoge verwachtingen, die we ons ook zelf opleggen, heb ik soms best weleens last van dat soort nachten. Het vervelende is dat de nacht dan eindeloos duurt,  dat ik niet uitgerust wakker word en dat ik me niet fit voel als ik op sta met alle gevolgen van dien. Ik kan er mopperig en narrig van worden en dat is absoluut niet fijn voor mijn partner en mijn omgeving. Zij bezuren het meestal, terwijl ze geen idee hebben waarom

En mezelf? Langdurige slapeloosheid kan mijn immuniteit aantasten en dat kan betekenen dat het ontstaan van klachten op de loer ligt. Dan zou ik nog verder van huis zijn!

Dat wil ik niet!

'Als je gezond bent, kun je al je dromen leven!' Als je een klacht hebt, is er maar één droom………………..GEZOND WORDEN! Ik kan beter maar voorkomen dat die slapenloze nachten me overkomen

Meestal slaap ik slecht als mijn geest onrustig is, het duurt dan langer voordat ik inslaap en ik ben dan vaak tussen 2 en 6 uur wakker

Herken jij dit ook?

Om te zorgen dat ik en ook jij weer goed slapen is het belangrijk dat we ervoor zorgen dat onze geest en het zenuwstelsel rustig is voordat we aan onze nachtrust beginnen:

Hoe doe je dat nou? Hier een paar handige tips die mij in ieder geval helpen

  • Ben je bewust van wat je doet, je dagelijkse activiteiten

  • Vermijd 's avonds teveel prikkels, zoals TV kijken, internet en teveel praten

  • Zorg voor regelmaat – structuur – rust en orde in je dag- en nachtritme en dagelijkse routine

  • Vermijd stress en probeer er voor te zorgen dat je uit je hoofd bent. Dit kun je doen door je voeten regelmatig te masseren met warme sesamolie 

  • Voeg een beetje extra ghee of (olijf)olie toe aan je gerechten. Olie en vetten leggen als het ware een beschermlaagje aan om het zenuwstelsel, zodat je prikkels minder intens binnenkomen

  • Probeer eens een beker warme amandelmelk of biologische volle melk met een beetje nootmuskaat en kardemon. Nootmuskaat werk kalmerend en is rustgevend en kardemon versterkt onder andere het zenuwstelsel

Wil je meer weten, neem dan gerust eens contact met me op via www.ayurvision.nl.